Radiofestivaali

keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Työryhmän esittely part.3

Hola!

Viimeinen pala työryhmää eli tiedotustiimi, festariradion toimitus, juontajakisan suunnittelijat ja kuljetusvastaavat astuvat parrasvaloihin. Me huolehdimme, että Radiofestivaali näkyy ja kuuluu joka kanavassa. Meitä voi tulla morjenstaan festareiden infopisteellä.

Ps. Facebookissa on mahtava peli-illan paketti arvonnassa. Sen arvo on huimat 100 euroa. Ei yhtään pöllömpi idea osallistua.

~ Meri

Tiedotus:

Meri Marjala

1. Olen Radiofestivaalin tiedottaja. Mun päävastuu on päivittää tätä blogia.
2. Ennen ammattikorkeakoulua ajattelin, etten koskaan voisi työskennellä radiossa. Onneksi meillä oli pakollinen radiokurssi, joka pakotti minut tutustumaan tähän kuvattomaan mediaan. Kuuntelen yleensä YleX:ää, koska en voi sietää mainoksia. 
3. Vanhoja päiväkirjoja on hauskaa lukea. Vuosien päästä ei enää muista, millaisia ajatuksia mielessä on tuolloin ollut. Ostin tämän kirjan Erasmusvaihdosta Espanjasta. Kannen "If not now, WHEN?" -teksti kuvastaa hyvin elämän asennettani.

Aki Hast




1. Hoidan Radiofestivaalien verkkosivuja, Twitteriä sekä pööpöilen infodeskillä tapahtuman ajan.
2. En ole radion suurkuluttaja. Se on kuitenkin aina auki autossa ja kuntosalilla. Yleensä kuuntelen joko Radio Rockia tai YleX:ää. Dj Orionin perjantairavet. YleX:llä on myös pop.
3. Vapaa-aikani menee lähinnä tietokoneen parissa joko pelaten tai muuten vaan lahoten. Bluetooth-näppäimistö kulkee kätevästi koulussa tabletin mukana. Sen piti olla alun perin muistiinpanoja varten, mutta lähinnä hypytän sillä Super Mariota. 


Sofia Hietakangas

1. Toimin festareilla sosiaalisen median vastaavana, eli päivittelen instagramia ja facebookkia. Twitterin käytön ulkoistin twittermaestrolle, eli Akille! Tapamahtumassa voit bongata minut info-pisteeltä. 
2. Minulla on aina ollut viha-rakkaussuhde radiota kohtaan. Kun tulin opiskelemaan media-alaa, sanoin, että yritän välttää radiota niin pitkälle kun voin. Nyt opintojen myötä olen kuitenkin todennut, että onhan se radio aika kiva media! 
3. Kuvassani on mukana ihka ensimmäiset kenkäni. Ne muistuttavat minua siitä, mistä olen lähtöisin ja siitä, kuinka onnekas olen, kun minulla on aina koti mihin voin palata. Tämän tiedon varjolla on hyvä lähteä kohti uusia seikkailuja!

Valokuvaajat:

Tapio Lehtinen


1. Toimin tapahtuman valokuvaajana.
2. Radioa olen kuunnellut valitettavan vähän, satunnaisesti esim. autoillessa tai vaikka kesällä veneillessä. Pitäisi virittää vanha radio taas toimintakuntoon ja kuunnella ihan kotosallakin useammin. 
3. Esineen valitsin - esineenä siis vanha Yashica-kamera - siksi koska se on ensimmäinen filmijärkkäri jonka hankin, ja tänä keväänä olisi taas aika ottaa se hyllystä pölyyntymästä ja retroilla. Ja toki se kertoo yleensäkin kuvausharrastuksestani.

Enni Kavonius

1. Dokumentoin tapahtuman valokuvaamalla.
2. Radio on minulle ystävä yksinäisyyteen ja parannus hiljaisuuteen.
3. Valitsin kamerani, koska lähes koko elämäni sijoittuu sen ympärille, niin työt kuin vapaa-aika.

Toimitus:

Tommi Helminen

1. Toimin juontajakilpailun tuomarina ja festarilähetyksen tuottajana.
2. Radio on erittäin lähellä sydäntä.  Radio soi aamusta iltaan!
3. Musiikki on parasta.

Lari Heikkinen




 

1. Toimin festareilla toimittajana. 
2. Minulla radio on päällä yleensä aamuisin ja viikonloppuisin. Yleensä radiostani kuuluu joko Radio Rock tai Yle Puhe. 
3. Valitsin kuulokkeet, koska kuuntelen musiikkia käytännössä koko ajan. Kuuntelemani musiikki on kaikkea hevistä humppaa, kunhan se on vain hyvää!



Susanna Salo

1. Olen radiofestareilla toimittajana. 
2. Muksuna KissFm oli kovin juttu ikinä, varsinkin Henkan ja Jennin aamitiimi. Nykyään en kuuntele radiota oikeastaan ollenkaan. Vain silloin, kun eksyn kotikonnuille, saatan autoa ajaessa kuunnella Radio Rockia tai Radio Puhetta. Radion tekeminen on silti kiinnostavaa ja olisi ihan mukavaa, jos voisin joskus tulevaisuudessa työskennellä juontajana. 
3. Miksi kiharrin? No, elämä on välillä vähän kiharaista ja silloin on parasta olla varustautunut hyvällä tukalla.

Emmi Elo

1. Radiofestareilla juonnan festarilähetyksiä radiossa yhdessä juontoparini Susanna Salon kanssa. Elo ja Salo, eikö rimmaakin hyvin?
2. Rakkaus radioon syttyi vuonna 2012 Voionmaan opistolla Ylöjärvellä ja roihuaa edelleen. Kuuntelen radiota lähes päivittäin, mieluiten hyviä juttuja ja mukaansatempaavia juontoja. Tulevaisuudessa olen toivottavasti itse se, jonka värikkäiden juttujen takia radionkuuntelija ei malta poistua autostaan edes kotipihassaan.
3. Kivat radiokasvot tarvitsevat myös nätin tukan. Mutkat suoriksi, ei sole niin vakavaa!


Henri Sirkkavaara


1. Olen toimittajana festivaaleilla.
2. Radio kuuluu elämääni lähinnä tekemisen merkeissä. SAY FM on paras radiokanava.
3. Radiotyöskentelyssä tarvitaan mielikuvitusta ja sanavarastoa, kirjat harjaannuttavat kumpaakin!

Juontokisavastaava:

 1. Selviydyn. Ei vaan, olen juontokisavastaava hyvän henkilökohtaisen ystäväni Atte Ruuttilan kanssa.
2. Tuomas Enbuske... Ei vaan,  jo alle kouluikäisenä nauhoitin kaverini kanssa kymmeniä c-kasetteja täyteen "radiojuontoa" ja mainoksia ja haaveilin juontajan ammatista. Läheltä pitikin, mutta selvisin puhumalla ja nyt olen näissä hommissa.
3. Koska Nintendo. Videopelit ovat aina olleet merkittävä osa elämääni ja yhä vain toimivat loistavasti pakokeinona nakkihommista.

1. Olen Radiofestareilla juontokisavastaava yhdessä Teemu Michael Könkään kanssa.
2. Suhteeni radioon on päivittäinen. Radio Rock on se meikäläisen ykköskanava, mutta nykyään tulee myös Yle Puhettakin kuunneltua. Puhe lähettää kiitettävän aktiivisesti urheiluun liittyviä lähetyksiä. Oishan tuo mukavaa heitellä jerryä radiossa vielä joku päivä!
3. Valitsin futiskengät, koska elämä on osa jalkapalloa. ” Suomessa on ollut monta presidenttiä, mutta vain yksi kuningas. Jari Litmanen.”


Festareiden virallinen kuljettaja:


1. Olen festareiden kuljetusvastaava.
2. Kuuntelen radiota miltei päivittäin ja olisi hienoa, jos joskus pääsisi itse juontamistakin kokeilemaan.
3. Valitsin kiekon siksi, koska olen itse pelannut sitä yli kymmenen vuotta ja laji on edelleen minulle sydämen asia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti